YKSP
YILDIZ KÜLTÜR SANAT PROGRAMI GÖRSEL SANATLAR
AMAÇ
Yıldız Koleji misyonu doğrultusunda öğrencilerimizin kültür düzeylerini ve toplumda birey olarak farklılıklarını arttırmak, Kolejli olmanın en önemli unsurlarından olan toplum içinde farklılaşmayı öğrencilerin sanat akımları ve sanatçılar ile ilgili bilgilerini çoğaltarak sağlamak.
PROGRAMIN ÖZETİ
Program dahilinde Yıldız Koleji İlkokul 1. Sınıftan başlayarak Lise 11. Sınıfın sonuna kadar kesintisiz bir süreçte öğrencinin dünya üzerindeki 12 klasik ve modern sanat akımını, bu akımlardan etkilenmiş geçmiş ve bugüne ait dünyaca ünlü yabancı ve Türk ressam, heykeltıraş ve mimarları öğrenmesi, bu sanatçıların hayatları ve en ünlü eserleri hakkında genel kültür sahibi olacak kadar bilgi edinmesi, yapılacak araştırma çalışmaları ve grup çalışmaları ile ekip çalışması, araştırma, karşılaştırma ve analiz yeteneği, sunum-portfolyo hazırlamak ve sunmak gibi öğelerin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Akım ve sanatçılar sınıf düzey ve ilgi doğrultusunda resim öğretmeni tarafından yıllık bazda seçilir, Akımlar 5. Sınıftan itibaren başlar ve her dönem 1 akım olacak şekilde planlanır. Her dönem seçilen akımın önemine göre sanatçıları takip eden dönemde devam edilebilir. Bunların dışında kalan boş aylar akım bağımsız sanatçılarla doldurulur.
PROGRAMIN İŞLEYİŞİ
1. - 4. Sınıflar
Program yıllık müfredat ve önemli gün ve hafta hazırlıklarını aksatmamak için belirlenen aylarda 1 ders saatinde bir akım ve 1 - 2 sanatçı olacak şekilde planlanır. Öğrenci yapılacak ders öncesinde akım veya sanatçı ile ilgili ön bilgi sahibi olacak şekilde hazırlanacak ders saatinin 15-20 dakikası öğretmen sunumu geri kalan 20 dakikası ise öğrenci görüşleri ve konu ile ilgili uygulama ve gerekirse eve verilecek zaman almayan pratik bir çalışmayla tamamlanacaktır.
5., 6., 7. Sınıflar
Bu sınıf düzeyi öğrencileri grup çalışmaları ile sanatçılar üzerine daha yoğunlaşırlar. Her gruba bir sanatçı çalışma olarak verilir. Aynı zamanda sanat akımları da programda başlatılır. Grupta her öğrencinin bir görevi olur ve toplu olarak bir sunum ve/veya kolaj ile sanatçı sınıfa tanıtılır. Öğrenciler görev dağılımı yapar, örneğin 2 öğrenci sanatçının hayatı 2 öğrenci sanatçının etkilendiği akım şeklinde çalışabilir ve toplu olarak sunum yapabilir. Yapılan sunumlarla beraber sınıf içi çalışmalarla akımın ve sanatçıların en ünlü eserleri uygulanır .
Bu sınıflarda önemli olan sanatçıların yaptıkları resimleri detaylı inceleme ve yıllara göre tekniklerindeki gelişimleri karşılaştırmalarıdır. Ders öncesi hazırlık ders sırasında öğretmen sunumu ve tartışma, ders sonrası veya sırasında grup veya bireysel teknikler ve materyaller üstünde çalışmalar yaptırılır.
8. Sınıf
Bu sınıfdaki öğrenciler aynı zamanda TEOG sınavlarına da hazırlandıkları için akım ve sanatçı yoğunluğu yerine çok detaya inmeden resim ve sanatçı üzerine çalışmalar yapılır, akım işlenmez. Çalışmalar daha ziyade öğrencileri rehabilite edici ve sınav stresini azaltıcı yönde olur. TEOG sınav aylarında programa ara verilir.
9. – 11. Sınıflar
Lise sınıflarında akımlar ve sanatçılar önemine göre ders başına 1er veya 2şer detaylı incelenir. Akımlar üzerinde yoğunlaşılır, sanatçılar detaylı incelenir ama aynı zamanda akım bağımsız geçmiş veya günümüze ait sanatçılar da programa dahil edilir ve öğrencilerin akım-sanatçı rutini dışına çıkıp resim dışı mimar – heykeltıraş – fotoğrafçı da tanımaları sağlanır.
PROGRAMDA ÖĞRETİLECEK AKIMLAR VE SANATLAR
(Akımlar ve sanatlar program dahilinde değişiklik gösterebilir)
Klasizm |
Ekspresyonizm |
Opart |
Neo Klasizm |
Soyut Ekspresyonizm |
Rönesans |
Barok |
Realizm |
Aborjin Sanatı |
Empresyonizm |
Sembolizm |
Uzak Doğu Sanatı |
Post empresyonizm |
Fovizm |
Antik Mısır Sanatı |
Kübizm |
Fütürizm |
Afrika Kabile Sanatı |
Romantizm |
Konstruktivizm |
Venedik Maskeleri |
Sürrealizm |
Popart |
|
|
PROGRAMDA ÖĞRETİLECEK SANATÇILAR
(Sanatçılar program dahilinde değişiklik gösterebilir)
Kinetik Sanat - Alexander Calder |
Empresyonizm - Camille Pissaro |
Sürrealizm - Salvador Dali |
Georgia O’Keeffe |
Empresyonizm - Claude Monet |
Sürrealizm - Joan Miro |
Giuseppe Archimboldo |
Empresyonizm - Pierre Auguste Renoir |
Sürrealizm - Frida Kahlo |
Barok - Rembrant |
Empresyonizm - İbrahim Çallı |
Sembolizm - Gustav Klimnt |
Barok - Valezquez |
Post Empresyonizm - Henry Rousseau |
Konstruktivizm – Willi Baumeister |
Barok - Vermeer |
Post Empresyonizm – Paul Cezanne |
Modernizm - Constantin Brancusi (Heykel) |
Barok - Caravaggio |
Post Empresyonizm – Vincent Van Gogh |
Popart - Andy Varhol |
Klasizm - Leonardo da Vinci |
Post Empresyonizm - Paul Gaugin |
Popart - Wayne Thiebaud |
Klasizm - Michalengalo |
Ekspresyonizm – Vasily Kandinsky |
Popart - Burhan Doğançay |
Klasizm – Albrecht Dürer |
Ekspresyonizm – Amadeo Modigliani |
Oryantalizm - Şeker Ahmet Paşa |
Romantizm - Aivazovski |
Ekspresyonizm - Eduard Munch |
Oryantalizm - Osman Hamdi Bey |
Romantizm - William Turner |
Ekspresyonizm - Bedri Baykam |
Heykel - Auguste Rodin |
Romantizm - John Constable |
Ekspresyonizm - Fikret Mualla |
Mimar - Antoni Gaudi |
Romantizm – Francisco Goya |
Soyut Ekspresyonizm - Adnan Çoker |
Mimar - Frank Gehry |
Romantizm - Eugene Delacroix |
Fovizm – Henry Matisse |
Mimar - Mimar Sinan |
Realizm – Jean Francois Millet |
Kübizm – Pablo Picasso |
Yenilikçi - Bedri Rahmi Eyüboğlu |
Empresyonizm - George Seurat |
Kübizm – Marc Chagall |
Toplumsal/Gerçekci - Nuri İyem |
Empresyonizm - Edgar Degas |
Kübizm - Piet Mondrian |
|
|