Eğitim Programımız
Eğitim programımız çok yönlü gelişimsel bir programdır. Öğrencilerimizin
tüm gelişim alanlarında yaratıcılıklarını kullanarak, keşfederek,
sorgulayarak, yaparak ve yaşayarak anlamlı deneyimler kazanmalarına
yöneliktir. Anasınıfımızda GEMS, High/Scope, Math Their Way, Montessori,
Scamper, Mandala, Çoklu zeka kuramı gibi okul öncesi alanında yaygın
olan programlar incelenerek oluşturulmuş olan özel program çerçevesinde
eğitim verilmektedir. Ayrıca ilköğretim müfredatına paralel ilköğretime
hazırlık programı uygulanmaktadır. Bu programlar uygulanırken çocuğun
yaşı, gelişim özellikleri, ilgi ve gereksinimleri, bireysel
farklılıkları dikkate alınmaktadır.
Çok yönlü eğitim materyalleri ile donatılmış güvenli, sağlıklı ve özgür
sınıf ortamlarında her öğrencinin bireysel farklılıkları dikkate alınır
ve tüm etkinlikler buna göre planlanır.
Kendine güveni olan, başkaları ile olumlu iletişim kurabilen, problem
durumlarında farklı çözüm yolları üreten, kendi öğrenme sorumluluğunu
üstlenmiş, empati, işbirliği, paylaşma, saygı, barış gibi değerlere
sahip öğrenciler yetiştirmek programımızın odak noktasıdır.
Öğrenme Merkezi:
Yıldız Koleji Anaokulunda, “her çocuk farklı öğrenir” ilkesinden yola
çıkılarak oluşturulan öğrenme merkezi aktiviteleri ile buluşan çocuklar
farklı öğrenme stillerinde sunulan aktiviteler sayesinde yaparak,
yaşayarak programın içinde yer alırlar.
Öğretmenler “öğrenmeyi öğrenmeleri” için çocuklara rehberlik ederken
çocukların öğrenme stili eğilimleri ile ilgili de gözlemler yaparlar.
Matematik Çalışmalarımız:
Math Their Way: Çocukların gözüyle matematik, California Üniversitesi,
Berkeley’de Eğitimde Buluşlar Merkezinde, Erken Çocukluk Eğitimi
direktörü Baratta Lorton tarafından geliştirilmiş bir programdır.
Eğitim programımızda yer alan Math Their Way metodu ile matematiksel kavramlarla erken yaşta tanışan öğrencilerimiz:
|
|
• Serbest Keşfetme
• Örüntü Oluşturma
• Gruplama ve Sınıflandırma
• Sayma
• Mukayese etme
|
• Grafik Oluşturma
• Sayıları Algılama basamaklarını aşamalı olarak gerçekleştirirler.
Programın amacı çocukların öncelikle doğal materyallerle çalışarak
keşifler yapmaları, sembolik öğrenmeden çok kalıcı ve anlamlı öğrenme
deneyimleri yaşamaları; öğrenirken eğlenmeleridir. |
Bilimsel Çalışmalarımız:
GEMS (Great Explorations Math and Science)
• İlk olarak Lawrence Bilim Merkezi’nde geliştirilmiş olan GEMS etkinlikleri; fen ve matematik programımızın temelini oluşturur.
• Önce yapıp sonra açıklamak şeklindeki bu yöntem, öğrencinin
kendiliğinden harekete geçmesini, konunun temelindeki kavram ve
fikirleri anlamak için gereken deneyimi edinmesini ve eleştirel
düşünmesini sağlamaktadır.
• GEMS etkinlikleri öğrencilerin kendi başlarına buluş yapmalarına
olanak tanır, sorgulamayı ve sonuç çıkarmayı öğrenerek daha yüksek
düşünme sistemleri oluşturmalarını sağlar.
• Anaokulumuzda uygulanan bazı GEMS üniteleri: Karıncalar, Arılar,
Yumurtalar, Ağaç Evler, Penguenler, Kelebekler, Uğurböcekleri’ dir.
Ayın Etkinliği:
• Ayın etkinliği aktivitesinde öğrencilerle birlikte kararlaştırarak ayın etkinliği için bir “obje” seçilir.
|
• Ayın etkinliği için belirlenen bu nesneyi
her öğrenci evden okula getirerek öncelikle grup arkadaşlarına tanıtır;
nerden aldık, ne zaman aldık, özellikleri neler? vb gibi.
• Ay boyunca sınıfa getirilen tüm nesneler sınıfta bir köşede sergilenir ve çeşitli aktiviteler planlanır. |
Scamper Tekniği ve Göster-Anlat:
• Göster-Anlat etkinliği; çocukların evlerinden getirdikleri ve
kendi seçtikleri eşyaları, nesneleri grup önünde arkadaşlarına
göstermesini ve onunla ilgili bir tanıtım yapmalarını kapsamaktadır.
• Amacı, çocuğun ev ile okul arasında bağlantı kurmasını sağlamak, bir
nesne, fotoğraf ya da oyuncak yoluyla grup önünde kendini ifade
etmesine, başkalarını dinleme, sorular üretme ve karşılaştırmalar
yapabilmesine, dil gelişiminin desteklenmesine fırsat tanımaktır.
• Scamper; yaratıcı düşünmenin geliştirilmesinde kullanılan uygulanması
kolay, eğlenceli bir beyin fırtınası yöntemidir. Çocuklara farklı
düşünme, hayal kurma ve sezgilerini kullanarak özgün ürünler ortaya
koyma şansı verir. Scamper tekniği kullanılarak yapılan Göster-Anlat
etkinliğinde çocuklar nesnelerle ilgili açık uçlu soruları
cevaplandırırlar. Bu sorular bir anlamda farklı düşünme becerilerini
kazandırmaya yönelik itici bir güçtür. Çocukların düşüncelerini
geliştirip onların keşif yapmasını cesaretlendirir, yaratıcılıklarını
geliştirmeleri için uygun pratik yapma olanağı yaratır.
Proje Çalışmalarımız:
Anaokullarımızda proje yaklaşımı ile yetişen öğrencilerimiz:
|
• Öğrenme için olumlu tutum geliştirebilme
• Hayal gücünü kullanma,
• Araştırma becerisini kullanma ve geliştirme,
• Problem çözme becerisi,
• Sorgulama,
• Dönüşümlü düşünme,
• Neden-sonuç ilişkisi kurma gibi becerilerini geliştirme fırsatı bulurlar. |
Okuma Yazmaya Hazırlık ve Mandala Çalışması:
Sembol çalışmaları, ses çalışmaları ve anlama-anlatım
çalışmalarından oluşan okuma yazmaya hazırlık programımız 5-6 yaş arası
öğrencilerimiz için aşamalı olarak hazırlanmıştır. Öğrencilerin ses
temelli eğitim modeline uygun olarak harfleri tanıyıp yazdıkları,
kelimeler türettiği, küçük motor kaslarını geliştirmek için çeşitli
sanat etkinlikleri ve oyunlar yoluyla becerilerini geliştirdikleri bu
süreçte amacımız onları ilköğretime en iyi şekilde hazırlamaktır.
Mandala çalışmaları, okuma yazma etkinliklerimizde kullandığımız bir
tekniktir. Hafif bir klasik müzik eşliğinde boyanan “Mandala” sonunda
çocukların stresleriyle kolaylıkla mücadele edebildikleri, sakinlik ve
soğukkanlılık kazandıkları görülmüştür. Mandala çalışmasından sonra
çocukların, grup çalışmalarında, gruba uyum sağlamalarında ve dinleme
becerilerinde olumlu etkiler görülür. Ayrıca Mandala çocukların kendi
yaratıcılıklarını keşfetmelerine yardımcı olurken, dikkat sürelerinin de
uzamasını sağlar.
Değerler Eğitimi:
Okul öncesi dönem çocuklarda değerlere ilişkin bilgilerin
temellerinin atıldığı ilk dönemdir. Değerler temelde değişmez özellikler
içerir fakat yaşanılan çevre, kültürel özellikler, eğitim ve deneyimler
gibi pek çok faktöre göre bireysel farklılıklar gösterebilir. Değerlere
ilişkin bilgiler tüm hayat boyunca devam eder. Fakat ilk bilgiler erken
dönemlerde kazanılmaya başlanır ve kişiliğin oluştuğu son dönemlere
kadar devam eder.
Çocukların doğruları öğrenmesi gerekir ve hangi davranışların başka
insanlar tarafından kabul edilebilir olduğunu öğrenmekte yardıma
ihtiyaçları vardır. Eğitimin hedeflerinden biri de; değer yaratmak,
değerlerini davranışa dönüştürebilen bireyler yetiştirmektir.
Bu nedenle eğitim programımızda “Değerler Eğitimi” müfredatı
oluşturulmuştur. 5-6 yaş arası öğrencilerimize yönelik bu programda
“Sevgi, saygı, işbirliği, barış, sorumluluk, paylaşma, sabır, dürüstlük”
gibi temel değerler ele alınmaktadır. Her değer eğitim programının
içinde oyun, şarkı, öykü, sohbet, resimleme çalışmaları gibi eğlenceli
etkinliklerle verilmektedir. Amacımız çocukların akademik bilgilerin
yanı sıra “temel değerleri” tanımaları, soyut olan bu kavramları anlamlı
deneyimler ile somutlaştırıp farkındalık kazanmalarıdır.
Kütüphane Etkinliği:
Programımızın fark yaratan en önemli etkinliklerinden biri de
“Kütüphane” etkinliğidir. Her gün düzenli yapılan okuma saatleri
sayesinde tüm öğrencilerimizin 5 yaşından itibaren kitapla buluşmaları
ve dil becerilerini geliştirici etkinlikler yapmaları sağlanmaktadır. Bu
etkinliklerin yanı sıra kelime bilgisini geliştirici nitelikli bir
programda yürütülmektedir. Öğrencilerimiz her hafta okul
kütüphanelerinden aldıkları kitapları evlerine götürerek hem kitap okuma
alışkanlığını aileleri ile de paylaşırlar, hem de sorumluluk
duygularının gelişimine de katkıda bulunulur.
Portfolyo:
|
|
Öğrencilerin bir
dönem boyunca yaptıkları çalışmalardan seçerek hazırladıkları
“Portfolyo” dosyasını anne – babalarına sundukları önemli bir
etkinliktir. Öğrenci değerlendirme sürecinin ayrılmaz bir parçasıdır. |
Geziler:
Eğitim öğretim programımız doğrultusunda uygun hava koşulları ve
temalara göre çok çeşitli geziler planlıyoruz. Geziler ile hedefimiz;
çocukların araştırarak, merak ederek, neden-sonuç ilişkisi kurması, okul
dışındaki çevrede gözlemlerde bulunarak sorgulama yapabilmesi,
konuşulan konu, kavram ya da bilgilerle ilgili aktif deneyimler
yaşamasını, öğrendiklerini pekiştirmelerini ve sosyal ortamlarda
bulunarak belli davranış modellerini kazanmalarını sağlamaktır. Üretim
yerleri, doğal mekanlar, fabrikalar, müzeler, sergiler gibi çeşitli
mekanlar gezilerimiz için tercih ettiğimiz mekanlar olmaktadır.
Programda temayla bağlantılı haftalık gezi, parti, konuk ve tiyatro,
sinema dönüşümlü yer almaktadır.
Gezi dönüşü okula gelindiğinde gezi hakkında duygu düşünce, istek ve
beklentilerini resim yoluyla anlatımına “İzlenim Etkinliği” denir.
Bireysel Gelişim Raporu:
|
|
Anasınıfımızda
çocuklarımızın gelişimleri sınıf öğretmeni ve okul doktoru işbirliği
ile yakından takip edilir. Dönemde iki kez gelişim alanlarındaki süreci
değerlendirmek ve takip etmek amacıyla hazırlanan “Bireysel Gelişim
Raporları” yazılı olarak velilerimize gönderilir. Velilerimiz raporu
inceledikten sonra, sınıf öğretmenleri ve okul psikoloğu ile “Bireysel
Veli Görüşmesi” yaparak öğrencinin gelişimi il ilgili paylaşımda
bulunurlar.
|